"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 19 Oktober 2009

sang ikhlas dan magnet

sebuah cerita
tentang sang ikhlas
aku andaikan ia selesai dgn tenang
dalam kekalutan hati yg masih segar lukanya
aku cuba untuk rasional
aku cuba!!!
aku cuba!!!

bukan aku tak sudi
bagai ada satu nadi yang kencang berbicara
agar semua ini dihentikan segera

di matamu mungkin aku ini pendusta
biarlah,
andai itu ubatnya

moga damai hatimu wahai sang ikhlas
walau aku tak berani lagi utk berkata apa
aku akan kaku

---------------------------------------------------------

ku toleh kiri,
kanan bersahut
bagai magnet ia datang
dari dulu
semua sudah senada
cuma belum dirungkai maksud tingkahnya itu

benar katanya
kadang-kadang kita perlu diam
kerana tingkah senyum itu
bukan semua org pandai mentafsir ia 1 sedekah

magnet ini sebenarnya aku bawa kemana-mana
mungkin akan ku serahkan kepada tuannya
atau aku simpan di gengaman cinta Rabbi
sepanjang hayat (^_^)



semua ku serah pada Yang Maha Pengasih
aku sedang hanya mengikut
lorong cahaya yang Engkau suluh ke hati ini
moga akhirnya bahagia yang di cari ku temui


----------------------------------------------------------------------------

orang di sisi sering berganti
walau ia teman, sahabat, rakan, saudara
namun Allah sentiasa di hati
menemani
inspirasi

suka mahupun duka


damailah wahai hati yang cuba mencari Illahi

meski sering jatuh
ayuh bangun!!!
ada byk misi yang perlu dilunaskan

ada dua hati
yang aku jaga
bonda dan ayahanda
semua ini utk kalian
insyallah, moga dipermudahkan urusan amin Ya Rabb

p/s: kebetulan, cerita sang ikhlas sudah habis disini. Assignment yg bertingkat-tingkat baru sahaja dapat disudahkan.Alhamdullilah......Nak balik umah, tenangkan jiwa. Seminggu lagi nak final.(1st time ni study week balik umah) (^_^)v



Tiada ulasan:

Powered By Blogger