"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Jumaat, 12 Jun 2009

5 jun 2009 (^_^)

Assalamualaikum....
Apa khabar sahabat jauh dan dekat. Khabar gembira ku harapkan dari kalian. Yang kurindui sahabat-sahabat yang kebanyakkannya masih menikmati sisa cuti sem yang berbaki. Buat sahabat-sahabatku yang sedang bertarung dalam sem pendek, harap kalian ceria-ceria juga hendaknya.

Keputusan peperiksaan yang lalu dah keluar. Aku terdengar-dengar sayup-sayup suara kegembiraan sahabat-sahabat dari merata pelusuk Malaysia. InsyaAllah, jika ada pinjaman umur dari Illahi kita dapat kongsi kegembiraan itu bila sem baru bermula bulan depan.
5 jun 2009?

Tarikh apa tu ye? Hmm...sebenarnya..ni lah tarikh yang membuatkan aku dah tak de paman yang single samaada dari sebelah abah mahupun dari sebelah mak. Paman aku dah tamatkan zaman bujang dia. Semua cerita-cerita sepanjang 3 tahun lepas dah jadi sejarah kan paman?? Maaflah andai ika tak dapat nak bantu paman masa tu. Sebab Allah dah takdirkan jodoh paman dengan maksu. Hope paman happy selalu. Thanks sebab hadiahkan kami maksu yang cute macam kami juga..hehe...

Tahun depan akak sedara aku pulak nak tamatkan zaman bujang dia. Harap-harap aku tengah cuti la masa tu. InsyaAllah... Dan kalau nak ikutkan giliran, lepas akak sedara aku...aku pulak. Tapi dalam pertimbangan dan perancangan peribadi aku mungkin ada yang akan langkah giliran aku...sebab aku perlu selesaikan beberapa misi sebelum dapat sahut seruan paman dan kak lina. Cuti sem kali ni banyak ingatkan aku bahawa aku tak sama dengan yang lain-lain. Aku kene banyak ingat bumi yang aku sedang pijak. So, aku tak kesah jika ada mana-mana sepupu yang nak mendahului giliran aku..Tapi, aku hanya mampu merancang. Yang berhak menentukan segala apa yang bakal terjadi lepas ni hanyalah Allah.

Terima kasih mak, terima kasih abah. Doakan anakandamu. Masih banyak perancangan yang perlu diselesaikan. Semoga Allah permudahkan urusan kami. Amin...

Ya Allah, dekatkan lah hati-hati kami. Jika ada ikatan persaudaraan yang hampir goyah, kau satukanlah dengan ikatan iman dan NUR keinsafan. Sejukkanlah api kemarahan yang menyelimuti hati-hati yang terbakar dengan bisikan-bisikan perpecahan. Sesungguhnya sillaturrahim yang baik dapat menjadikan kita dari kalangan yang berkasih sayang.