"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Jumaat, 2 April 2010

di suatu petang

Assalamualaikum w.b.t

Segala puji buat Pemilik sekalian alam. Subhanallah. Allahuakbar. Tiada yang dapat menandingiNya. Segalanya berlaku atas kehendakNya. Ya Rabbana, kami memohon bertemu denganMu dalam keadaan yang penuh kerinduan dan kecintaan.

Sungguh, kami takut akan (azab) Tuhan pada hari (ketika) orang-orang berwajah masam penuh kesulitan. Maka Allah melindungi mereka dari kesusahan hari itu, dan memberikan mereka keceriaan dan kegembiraan. Dan Dia memberi balasan kepada mereka kerana kesabarannya (berupa) syurga dan (pakaian) sutera. (surah al-Insan : 10-12)

Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Kami mohon Ya Rahman agar kami semua mengamalkan dan menyampaikan segala risalah Baginda hanya atas kebesaranMu. Allahuakbar.




Di suatu petang Jumaat, iaitu tadi....debaran menunggu giliran syafawi telah pun berakhir. Tergamam seketika bila giliran cuma tinggal 2 orang sebelum diri ini melangkah masuk ke bilik ustaz. Tiba-tiba darah gemuruh yang entah dari mana datangnya menyelubungi tubuh. Sehingga kering tekak secara tiba-tiba. Tak mampu hendak dikeluarkan hafalan yang telah tersimpan kemas di kotak minda. Ya Rahman, perasaan ini persis ketika hendak melangkah ke dewan SPM 6 tahun lalu. 6 tahun? oh.....demi masa, bagai semalam ia berlaku. Apa pun keputusannya nanti, ku redha Ya Allah. Telah ku usahakan, kini ku bertawakkal padaMu Ya Allah.



Maher zain - insyaallah (english)

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you see is night
And darkness is all around
You feel so helpless
You can't see which way to go
Don't despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah 3x

Insya Allah 3x
Insya Allah you'll find your way

Everytime you can make more mistake
You feel you can't repent
And that it's way too late
You are so confused, wrong desicions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don't despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah 3x
Insya Allah you'll find your way
Insya Allah 3x
Insya Allah you'll find your way

Turn to Allah
He's never far away
Put your trust in Him
Raise your hand and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don't let me go astray
You're the only one that showed me the way
Showed me the way 2x
Insya Allah 3x
Insya Allah we'll find the way



Rindu untuk mencoretkan sesuatu di sini, lama di pendam...Tugas dan tanggungjawab sebagai siswi semester 2 tahun 3 perlu di utamakan. Lebih-lebih lagi bila laptop meragam, sedangkan banyak lagi tugasan perlu di sudahkan. Sekali sekala bila dia kurang ragamnya, itulah peluang yang di rebutkan untuk bersengkang mata... cuba fokus menyudahkan itu dan ini. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah...tugasan yang lain sudah selesai. Cuma tinggal 2 lagi yang perlu di juangkan. Jauh di sudut hati nak balik Segamat. Tapi, belum buat keputusan yang nekad lagi setakat ni. huhu.

Oh ya, senarai nama sekolah praktikal sudah di ketahui umum. Walaupun hajat hati ingin berpraktikal di Melaka, namun ku akur kehendak Ilahi. Jodohku selama lebih kurang 3 bulan nanti hanya di sekitar Selangor ini juga. Berdebar rasa, tapi ku yakin ada sesuatu yang amat berharga menungguku di sana nanti. Ku yakin dengan janji Ilahi. Akanku jayakan sedaya mungkin. Ya Rahman permudahkanlah urusanku dan sahabat-sahabatku yang lainnya mengharungi segala apa kemungkinan yang mendatang. Anak-anak murid ku......tunggu ustazah ya.(^_^)

Dan lagi, tahniah buat sahabat baik kami, Linda. Tahniah atas ikatan pertunangan, moga dirimu terus tabah dan moga ikatan kamu berdua kekal sampai syurga. (^_^). Sempat juga saya tidur di Melaka 1 malam. Syukran ala kulli hal Ya Ukhti. (^_^)







20/3/2010 antara air tangan linda dan bondanya----> beautiful ! (^_^)

Rasanya cukuplah sampai di sini dulu. Insyallah, akan ada entri-entri yang di coret secara lebih fokus dari diri dhaif ini nanti. Sekarang fokusnya masih di curi oleh 2 tugasan yang menanti itu. huhu.

p/s: Ya Rahim...permudahkanlah urusan hamba. Sesungguhnya hanya padaMu tempatku bergantung harap.

6 ulasan:

Irtiyah berkata...

Salam

sedap lagu background ni.
sek belum tahu ke? area mana ke?

wardah faqihah berkata...

wlkmslm

lagu maher zain

yg english version pun best gak.

dah lama tahu nama sekola. tp teragak2 nk publish nama kat sini.huhu..

area sepang.(^_^)

Irtiyah berkata...

tak pe tak publish nama. just nak tahu area mana. sepang ... kena cari rumah sewa tu.. dah cari? ada kawan dapat satu sek tak?

tajuk lagu ni?

Irtiyah berkata...

ok dah tahu tajuk dia. tq

wardah faqihah berkata...

alhamdulilah dpt dgn member sndiri.
ika slalu pi klas pun mmg nek kreta dia..

belum sempat nk pi skola, insyallah dlm masa terdekat.

skrg da stdy week

12/4 - 26/4 ni final exm~ jap je dah 3thn...tggl sethun je lg ngeee~

doakan ika ye bik imah (^_^)

Irtiyah berkata...

InsyaAllah :) good luck