"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Sabtu, 28 Ogos 2010

Universiti Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t

Udara pagi yang sejuk dan tenang menyegarkan minda dari jendala bilik ini masuk dengan di undang (^_^) sungguh indah dapat merenung diri dalam suasana begini. Subhanallah!

Selawat dan selawat penuh kecintaan buat Rasulullah. Nabi Muhammad S.A.W.



Ramadhan sudah 18 hari menjengah waktu. Pantas masa berlalu. Tapi bagaimana pula dengan diri? Apa khabar hati? Apa khabar jasad dan rohani? Adakah masih istiqamah seperti pada awalnya Ramadhan?



Ia bukan sekadar tidak makan



Salam Ramadhan karem, muhasabah buat diri ini juga. Moga kita mampu manfaatkan sebaiknya Ramadhan yang masih berbaki. Kerana kita tidak akan tahu adakah diri masih diizinkanNya untuk bersua Ramadhan yang akan datang malah hakikatnya Ramadhan ini pun belum pasti diri mampu bersua hingga ke hujungnya~ Sesungguhnya kematian itu pasti. Allahuakbar!

Tiada ulasan: