"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Rabu, 25 Mei 2011

Tentang Sesuatu Impian


Assalamualaikum w.b.t

Allah Yang Maha Penyayang. Setiap detik, saat dan waktu ini Dia Menyayangi dan melimpahkan kasih sayang-Nya. Daku cuma hamba....yang sentiasa memerlukan-Mu. Allahuakbar....Aku cinta pada-Mu. Suburkanlah kecintaan ini selama-lamanya hanya untuk-Mu.

Selawat dan salam buat kecintaan kita. Nabi Muhammad s.a.w.

Suasana petang yang redup mencetus tenang. Hati seakan terpanggil untuk berkongsi cerita tentang beberapa impian ku yang masih belum ku rangka langkahnya.

Bila bicara tentang impian.......

Hati teringin benar untuk mengusahakan bisnes kek atau seumpama dengannya. Mungkin secara online. Atau jika impian ini tak dapat di laksanakan secara komersial..mungkin 'suami' dan 'anak-anak' lah yang akan menjadi costumer tetapku hehe. Namun, jangan lekas melabel bahawa aku seorang yang teror memasak ya...Aku biasa-biasa aja...masih banyak perlu belajar. Dan perkara utama dalam ilmu masak memasak ni adalah R.A.J.I.N.....Aku perlu kan ramuan khas ini untuk jadikan masak memasak ni suatu yang seronok dan membahagiakan (^_^)...Dulu, aku adalah seorang yang tak kuat makan (tak berapa selera makan)...maka..memandang makanan tu tak ada rasa lah nak makan. Tapi, lepas dah 'disedarkan' oleh gastrik...maka aku pun ambil inisiatif untuk 'menghidupkan selera makan'....Jangan salah sangka ya! Sekadar makan untuk memenuhi fitrah sebagai seorang manusia yang sihat (^_^) Tak makan lebih, dan tak makan kurang...(^_^)



Seterusnya, hati teringin benar untuk membina atau mengelola apa-apa yang berkaitan dengan anak-anak yatim.....Yang ini agak berat, tanggungjawab. Sayu melihat anak-anak kecil....Apatah lagi yang tiada ibu dan tiada bapa untuk mereka menumpang kasih. Moga-moga jika punya suami kelak....suamiku itu seorang yang pengasih dan penyayang pada kanak-kanak. Moga Allah memberi izin-Nya untuk diri dhaif ini belajar sesuatu dari keinginan yang terbina dalam hati kecil ku ini. Dan jangan lekas melabel bahawa aku ini pakar menjaga baby ya. Aku tidak ada pengalaman konsisten tentang itu...maklumlah...aku tiada adik kecil...dan kami cuma dua beradik....Namun, aku sememangnya sayang kanak-kanak...geram tengok si kecil...Yang ini aku tak boleh nafikan...(^_^)

Dan hati ini juga teringin benar ingin mengorak langkah dalam bidang penulisan kreatif. Tapi aku sedar...penulisan aku masih tidak mantap....masih banyak perlu digilap. Tambahan pula...mood menulis aku sangat bermusim.....hehe...Moga Allah berikan jalan untuk ku urus keinginan ku ini (^_^) Aku menulis bukan kerna nama. Tapi atas dasar kasih sayang ...dan menyebarkan kasih sayang-Nya buat yang lain. Kepuasan akan datang bila menulis dalam niat yang benar...Allahuakbar!

Sekadar sebuah perkongsian seorang insan biasa yang punya impian tentang kehidupan...Kehidupan ini adalah anugerah dan amanah dari-Nya. Maka, kita perlu manfaatkan ia dengan sebaiknya agar kita tidak rugi. Pastikan ia berada di landasan-Nya ...ya? (^_^) Moga Allah permudahkan urusan kita semua...Insyaallah....(^_^)

Tiada ulasan: