"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 23 Februari 2009

Ambil Iktibar


Assalamualaikum....

baru sebentar tadi...baru je....ada seorang kenalan yg hanya ku kenali menerusi dunia maya mengutarakan luahan hatinya yg protes terhadapku dan rakan-rakan yg seangkatan denganku...Allah yang menggerakkn hatinya dan menguatkan semangatnya utk menegur kekhilafan ku....ku akui setiap tegurannya...."benar, memang benar aku yang bersalah"....

Dan sebenarnya dalam diam-diam aku gemar membaca berulang kali kata-kata nya yg satu ini....mmg sangat gemar... sejak dahulu lagi "SIBUKKAN DIRIMU DENGAN KEBAIKAN JIKA TIDAK KAMU AKAN DISIBUKKAN DENGAN KEBATILAN"

Aku mengutuk diriku....kenapa selama ini hidup dalam bayang-bayang????

Aku perlu...perlu kotakan janji ini...pada diri ini....

Ku peringatkan lagi diri ini dengan potongan makna dari surah al-Baqarah : 216

".......................Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu,padahal itu baik bagimu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu,padahal itu tidak baik bgimu.Allah mgetahui,sedang kamu tidak mengetahui"

Aku perlu susun langkah perbaiki diri....terima kasih wahai insan menjadi jambatan ke hati yang satu ini...




Tiada ulasan:

Powered By Blogger