"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Isnin, 12 Oktober 2009

si monyet


Assalamualaikum w.b.t

kejadian ini baru je berlaku beberapa minit yg lalu

balik je dr kelas micro kppi ptg td
aku rasa tak brapa sihat
kpala pening n suhu badan agk panas

rehat sebentar
aku cadang nak mengambil angin mlm ini
nak kurangkan ketegangan n kekusutan kat kpala ni

selesai solat isyak
aku bersiap2 nak ke mesin atm
dlm tgn cuma ada syiling
kebetulan perlu kotakan sesuatu janji pd 2 org kwn
lg pula perut amat minta diisi sesuatu yg lain dr yg ada di rumah ni

lepas selesai urusan membeli mknn, aku masih belum puas menghirup udara nyaman mlm. jadi aku putuskan utk duduk di meja batu. tiada sesiapa di situ, bagus....sambil2 duk mkn n melayan jiwa yg agak kacau bilau ni. tiba2...huhu

aku toleh ke kanan
eh biar betul!!!
ada monyet
seekor monyet datang dgn tanpa segan silunya
ke arah aku
automatik aku hingat dia nak mintak sikit mknn yg aku tgh mkn ni
oh tidak, sangkaanku tak tepat, malah meleset sama sekali!!!
dia dengan selamba
mengambil purse aku yg pink (munge2) tu dan di pegang erat
huhu

ade la dlm 3 kali aku ngn si monyet brutal ni
men rebut2
aku dah terbayang dah
duit dlm purse tu baru je cucuk
kalo la sampai dirompak dek monyet ni
tak ke dah jd kes aniaya huhu

lepas berlawan2 tu
last2 aku dpt gak purse aku tu
wlaupun mknn aku td dah berterabur ish3
aku dpt purse tu pon sbb monyet ni terlepas dr tangan dia

aku terus bergegas ke tangga n nak balik ke bilik
sambil2 aku naik tangga tu
aku tengok la
kot2 monyet tu follow ke
dia tak follow...tp dia pandang tepat kearah aku
huhu...brutal sungguh kamu!!!

Pengajaran : jangan termenung mengenang diri sambil memegang purse berwarna pink hihi

Pengajaran sebenar : jangan ditatap kekecewaan pd sesuatu yg mmg bkn milikmu, jagalah apa yg ada di gengamanmu, kerana ia sudah menjadi milik dan amanahmu

3 ulasan:

~ana SoLehah~ berkata...

fatin..fatin...

khayal jugak die nih..

ish3

Irtiyah berkata...

Salam

boleh ko rilex je nampak monyet tu? Kalau bibik la, nampak kelibat haiwan seperti itu langkah seribu [err tak lupa sambar purse warna pink tu sekali utk diselamatkan]

satu lagi.. mungkin Allah nak bagi pesanan pada kamu. Kalau monyet boleh ambil purse kamu dengan mudah, apatahlagi manusia. Kamu dedahkan sangat ni ... kot?

wardah faqihah berkata...

erm..bukan begitu mudah
ade men rebut2 jgk

tp mmg ada yg tersirat di sebalik kejadian ni...