"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 21 Ogos 2009

WRONG!!!

Assalamualaikum w.b.t

Syukur ke hadrat illahi atas limpah kurnia yang dihamparkan buat kita semua, alhamdulilah masih berkesempatan merasai ramadhan, moga ramadhan ini mampu mentarbiah hatiku nan 1 ini.

Hari rabu lepas, bengkel softskill telah diadakan untuk segenap warga pipaq. Siswa dan siswi tahun 1, 2, 3 & 4 dikehendaki turut serta.

Dalam banyak2 info yang didedahkan, saya terpanggil untuk kongsi tentang tingkahlaku yang akan cenderung membawa kita ke dalam masalah.

Worring about things that you can't control
Rushing to judgment
Overreacting
Neglecting areas of control
Giving up to soon

Bila direnung-renung kata-kata di atas, aku sendiri sedang mengalaminya. Entah kenapa terasa sebegini. Entah mana hilangnya kata-kata pembakar semangat buat diri. Mesti ada silapku dimana-mana, mungkin wujud salah silapku pada seseorang? Atau pada mereka? Atau padaNya?

Ruginya diri ini
MyEm0.Com
Kena muhasabah diri ni. MyEm0.Com

1 ulasan:

Irtiyah berkata...

salam

macam diri ini juga. huhuhu

Powered By Blogger