"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Isnin, 14 September 2009

jgn bimbang ye, sy ok ni

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni dah 24 ramadhan dah kan? kejap je......rindunya....entah sempat jumpa ramadhan akan datang ke tidak....Syukur ke hadrat ilahi atas segala apa yang telah diberi buat kita selaku hambaNya. Yang suka mahupun duka, hakikatnya segala2Nya milikNya. Ada hikmah di sebalik setiap yang berlaku.

Diajukan lagi soalan yang sama...."kenapa sedih je ni?"

Eh, bila la masanya aku bersedih ek? jgn bimbang ye kwn2 dan yang mengambil tahu. jangan bimbang, saya ok ni. Hakikatnya saya happy dan tenang tika ini. Cuma mungkin kerana kesihatan diri yg kurang baik dan timbunan tanggungjawab selaku siswi yg membuatkan sy agak keletihan. Untuk menjimatkan tenaga, saya kurangkan bercakap. Itu sahaja....Tiada kaitan dgn baju yang saya pakai. Dah lama teringin nak ada baju yg saya pakai hari ini. Dari jaman sekolah lagi...hehe....

Jangan bimbang ye kwn2 dan yang mengambil tahu. Doakan sahaja saya sihat segera. Tunggu sahaja saya menyakat kamu nanti hehe



Em, tapi ada sesuatu yang saya agak terkedu dan hilang kata-kata tadi. Seharusnya jika hendak menegur atau memberi semangat sekali pun. Lihatlah persekitaran, samaada sesuai atau tidak melontarkan kata-kata teguran. Barangkali yang mendengar itu akan semakin jatuh semangatnya dek kerana malu ditegur di hadapan ramai.

Saya mohon ampun dan maaf buat sahabat2 yg sy sayangi. Saya sayang anda semua. Tiada apa yang saya sedihkan di dalam hati. Melainkan sedih melepaskan ramadhan pergi. Itu sahaja. Kerana ramadhan kali ini amat bermakna buat diri ini. Hanya Dia yang tahu. Maaf seribu maaf.

Mungkin ada yang dah rindu nak lihat saya lincah menyakat.(perasan je kn sy ni? hehe). Doakan kesembuhan saya ye. Insyallah, dalam proses ni.

p/s : tiket train mlm rabu....ngeee~~~

Tiada ulasan: