"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Isnin, 7 September 2009

sepatutnya 3, tapi 2

Assalamualaikum w.b.t

Syukur kehadrat illahi aku masih disini..masih lagi bernafas...atau barangkali mendapat nafas dan aura baru....selawat dan salam buat nabi junjungan Nabi Muhammad S.A.W

Macam-macam yang berlaku dan melanda diri ini. Terutamanya pada sepanjang minggu lepas..iaitu sabtu (5/9/09), ahad (6/9/09) dan hari ini (7/9/09) walaupun hakikatnya hari ini masih belum tahu apa kesudahannya.

----Satu----

Sepanjang minggu lepas, aku dan rakan-rakan seperjuangan berhempas pulas membuat latihan dan persiapan menjelang pertandingan di festival kesenian islam (FEKIS 09) di bawah kursus pengurusan ko-k yg merupakan acara ke empat.klik di sini

Boleh dikatakan hampir sepanjang minggu lepas semua org tak cukup tidur dan letih.

Namun semasa malam sesi raptai pertama diadakan (3/9/09), ada insiden yg aku tak jangka. Atau mungkin aku yg terover sensitif dan kurang profesional????? Buat pertama kalinya aku terpaksa tumpahkan air mata. Walaupun hanya fani yg nmpk aku nangis masa tu. Tapi ada jugak insan-insan perihatin yg touching.hehe....maaflah...lepas je insiden tu, hati aku jd confius....bukan tak tenteram tapi seakan amat berserah pada Allah. Mujur ada teman-teman (fani, jamilah, hajar,aizat) aku bangkit untuk tidak terus mengalah!!! berusaha!!!


Malam raptai penuh pula diadakan, masing-masing teruja dan all out..hehe...group kami sayang nak tinggalkan pentas.Ish3...pukul 3.30 pagi baru beransur balik ke kolej. Letih tak payah kata la, tengok muka je dah tahu ngeee~~~

Tiba lah hari pertandingan (5/9/09). Walaupun tak dapat johan, tapi seronok sebab team work yg berkesan. (^_^)

Namun sebelum majlis bermula, air mata kedua tumpah lagi...ish3 apa kena ntah mata aku ni kene servis ni...huhu

--------------------------------Selesai sudah 1 babak--------------------------------------

----dua----

Berusaha dan terus berusaha!!! walaupun baru balik program dari siang sampai menjelang waktu berbuka puasa. Namun ada pula misi kedua yang perlu di selesaikan. (6/9/09 )ada majlis iftar....malam menjelang iftar, masih ada 1 dua perkara penting yang belum selesai...hati mula berdebar kencang.

(6/9/09) telah menjelang tiba, sedaya upaya aku cuba menenangkan diri....berhasil!!!


------4.30ptg-----,

sedang asyik membuat persiapan terakhir sebelum majlis iftar ptg itu....tiba-tiba hp berbunyi....kelam kabut benar suara di hujung talian....(aku tak faham kenapa). Lepas panggilan hp diputuskan, baru aku perasan ada masej masuk dlm inbox. haaa???? ada org sabotaj???? ish3 bulan2 puasa ni pun ada lagi org yang tak sayang pahala.


Aku terduduk, rakan-rakan lain dah bimbang. Takut benar aku tension.... hehe..tq kawan-kawan. Mujur ada tindakkan cepat mencantas sebaran fitnah tu....

Dan akhirnya majlis kami on macam yang di rencanakan. Alhamdulillah....syukur ke hadrat illahi. Air mata yg tertumpah dua kali sebelum ni dah dilap dengan deretan senyuman dan ucapan tahniah.(^_^)

--------------------------------Selesai sudah 2 babak--------------------------------------

----tiga----


7/9/09 sepatutnya aku ade kelas micro teaching pagi ni. Ye, memang hari ini hari cuti...tapi kami dah janji nak ganti kelas.....sedang aku khusyuk menyelesaikan sentuhan persediaan untuk mengajar pagi ni.... tiba-tiba aku rasa macam lain macam....

0h...tidakkkk!!!!

Tu la sapa suruh minum air gas malam tadi??? suara perut menjawab....ala...."ter" minum la masa bungkus2 lauk mlm td..huhu padahnya, aku tak dapat nak pergi kelas pagi ni....patutnya 3 perkara penting akan selesai menjelang esok...tapi 2 je yang Allah izinkan...maksudnya aku kene lipat gandakan persediaan utk next micro teaching.

Dan!!!!

Jangan nak "ter"minum atau termakan mende2 yg leh buatkan gastrik kat perut ni tak reti duk diam2...huhu Semoga Allah permudahkan urusan, kurniakanlah kesihatan yg baik. Dan moga2 ramadhan yg berbaki ini mampu mentarbiyah lagi hati ini. Amin..Insyallah..




p/s : 1-Byk lagi assignment yg setia menanti, jumaat ni ade mid exam (doakan ye).
2-Untuk sahabat yg baru kembali ke bumi ukm ni.....selamat kembali dan selamat berjuang
juga.(^_^)

Wallahualam




1 ulasan:

Irtiyah berkata...

Salam

Ika, orang datang dari keluarga kita tak boleh stress. Ingat!

Memang kita mewarisi tetapi ada hikmahnya. Kena kuat! dengan IzinNya.