"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Khamis, 26 Mac 2009

Hati Meronta-ronta

Assalamualaikum...

Harap kalian ceria-ceria selalu..
Tapi mood saya sejak kebelakangan ini agak hambar...mungkin atas sebab ini lah juga saya buat keputusan untuk menulis blog....maaflah kepada yang salah anggap...blog ini semata-mata untuk menghiburkan hati...kerana kadang-kadang banyak benda yang menyesakkan minda..tapi kuterjemahkan menjadi satu perkongsian, satu kisah, atau luahan buat kalian.

Wahai orang yang lembut hatinya...dengarkanlah...
Sesungguhnya..kamu telah membuatkan hati ini amat meronta-ronta..
Mengapa kamu amat megah mendabik dada?
Jangan terlalu megah dengan dirimu wahai kawan..
Aku sering terkedu mendengar kata-kata sindiranmu..
Setiap kali kau bernada megah..
Aku menjadi mangsa..

Hatiku meronta-ronta...
Aku tahu kau disegani siswa dan siswi disana
Mengapa perlu sering bernada memaksa terhadapku?
Yang hanya sekadar seorang kenalan yang kau pun tidak tahu asal usulku..

Hatiku meronta-ronta..
Apakah setiap keperibadianku jelik dimatamu?
Sesungguhnya ku akui kelemahan diri
Tetapi aku tidak lihat kau memandang kekhilafan diri sebelum kau menuding jari

Jika kau tahu apa yang menyesakkan benak fikiranku..
Mungkin kau turut bersimpati..
Tapi bukan simpati yang aku pinta..
Cuma kata-kata semangat, dan yang mampu membina dari seorang kawan
Bukan sindiran dan kata hukum melulu..

Wahai orang yang lembut hatinya..
Sedarlah..
Membuatkan seseorang berhati senang dan tersenyum itu juga sedekah...
Tapi aku harap kau juga sedar..
Bahawa aku sedang tidak bersenang hati...
Dengan sikapmu yang meninggi diri...

Aku bukan insan sempurna..
Banyak khilaf di dalam jiwa..
Sering aku ukir senyuman hanya untuk meredakan sesak di minda
Andai kau tahu...
Wahai orang yang lembut hatinya..

4 ulasan:

Irtiyah berkata...

salam

sape buli ika? cakap kat b. imah

wardah faqihah berkata...

wlkmslm..
hehe..takde pe..
juz luahan di saat geram je..:P

ibnu Sharom berkata...

MUdah-mudahan yg lembut hatinya itu
tak bersikap ingin meninggikan diri..

Mungkin dia pun tengah geram masa tu..

wardah faqihah berkata...

(^_^)