"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 23 Mac 2009

Surat Seorang Ibu

Assalamualaikum....
Saya harap kalian sihat dan bahagia di samping keluarga dan kawan-kawan tersayang...
Kali ini saya nak kongsi satu video...pertama kali saya menontonnya ialah masa kelas micro teaching jumaat lepas...sepatutnya saya turut serta dengan program anak angkat pada hujung minggu itu..tapi hati meronta-ronta....sayang sangat nak tinggalkan kelas micro... sedangkan dah lama plan untuk join program anak angkat tu....tak tahu lah kenapa....mungkin ini lah hikmahnya.....

Video ni dibawa sebagai bahan bantu mengajar oleh salah seorang sahabat saya...asmat...dia orang first yang kena mengajar pada hari itu....entah la...ketika diminta menghayati video ini...kebetulan saya duduk depan sekali.....dah tak boleh tahan dah....sebak sangat....terus teringatkan mak dan abah kat rumah....adakah aku pun seperti anak-anak yang ada dalam video ini?

Adakah aku pernah buat mak dan abah sangat sunyi? Ya Allah......aku nangis....dalam kelas micro boleh nangis??? tak tahu lah nak explain macam mana....marilah..anak-anak sekalian....samaada yang masih punya atau telah kehilangan bonda atau ayahanda....marilah kita doakan kesejahteraan bonda dan ayahanda kita...agar sentiasa meredhai kita sebagai anaknya...agar kita selalu menjadi anak yang sentiasa kaya dengan kasih dan sayang...walau bukan kaya harta....tapi kaya budi dan mampu memberi kebahagiaan dan keceriaan buat bonda dan ayahanda tercinta...jangan nak tunggu raya menjelma....atau musibah menimpa....setiap hari adalah hari ibu...setiap hari adalah hari bapa.....ya Allah.....





5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam'alaik..nice entri.sebak bile tengok..sy copy link blog awk..salam ukhwah

Wardah Faqihah berkata...

wlkmslm...
salam ukhwah kembali aisy_humaira05 (^_^)

Tanpa Nama berkata...

salam

terima kasih perkongsian ini.

Wardah Faqihah berkata...

wlkmslm...
sama-sama kasih (^_^)

Irtiyah berkata...

salam, anda ditag :)
http://irtiyah.blogspot.com/2009/03/tag.html

Powered By Blogger