"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, 11 Julai 2009

bagai turun dari langit

Assalamualaikum..

Buat kekasih hati Muhammad Bin Abdullah...rasullullah yang di kasihi.

Di hari minggu sebegini keadaan di rumah ini sunyi sedikit. Kerana dua orang housemate tgh berehat...keletihan..Aku pula alhamdulillah...masih mampu menahan mata...lagipun aku takde apa-apa kelas hari ni..hari sabtu kebiasaannya hanya kelas ko-k. Dan aku dah selesaikannya semasa di tahun dua.

Seminggu sudah berlalu. Mungkin bagi yang lain tiada bezanya, tapi bagi aku....banyak yang berubah. Ku panjatkan kesyukuran tak terhingga.

Bagai ketenangan ini turun dari langit. Ya Allah...tetapkan lah jiwa ini atas ketenangan yang Kau pinjamkan ini Ya Rahman. Seakan ada satu kekuatan dalam sudut hati ini...dikelilingi insan-insan serumah yang amat menyejukkan mata dan mata hati.

Seolah dibukakan jalan seluasnya buatku untuk memilih mana sahaja jalan yang ingin diselusuri...damai...Puas ku nanti2 kan saat ini. Akhirnya, dengan izin Illahi....merasai biah solehah sebegini.

Makin ku lewati jalan itu, semakin jelas ku lihat celah-celahan di hati dhaif ini....semakin ku kenal kekurangan diri ini. Kekurangan yang mengajar aku erti untuk lebih mencari dan memperbaiki.

Ya Rabb....pimpinlah jiwa ini.....moga ketenangan ini akan singgah lama di pelabuhan hati. Istiqamah pula menyulami. Agar aku dapat merasai CINTA AGUNGMU YA RABB...bersemadi.

Insyaallah....semoga kita sentiasa berusaha ke arah kebaikan....

Wallahualam..


Tiada ulasan:

Powered By Blogger