"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Ahad, 5 Julai 2009

Semester baru bermula


Assalamualaikum....
Alhamdulilah, masih ada kesempatan yang Allah berikan pada aku untuk sambung pengajian. Baru je siap kemas barang2. Kali ni aku cuba kurangkan barang2...mungkin sekarang aku lebih senang untuk jadi sesimple yang mungkin. Aku nak betulkan yang biasa, dan biasakan yang betul.

Hari jumaat lepas, pegi jemput adik dari matrikulasi. Sebab dia dapat tawaran IPG. Aku pun tumpang suka, bila apa yang selama ni dia nak..akhirnya dapat. Isnin depan dia daftar...tapi macam tak dapat nak ikut je...sebab ada kuliah hari isnin...takpe lah...lain kali mungkin dapat ikut. Insyaallah...

Hmm..da lama betul tak buka laptop ni...saje je pasang2 lagu...tiba2 rasa dekat sangat hati dengan sebuah lagu nasyid ni. Lagu ni lagu lama...tapi...ntah.. aura lagu ni buatkan ati aku rasa semacam. Wallahualam...

MENITI MIMPI
Album : Cahya Ilahi
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com


Kau terdengar kicauan beburung
Yang menyanyi di dada pelangi
Kau menggapai awan dilangit memutih
Dirimu lebur dimamah mentari

Kau impikan harapan menggunung
Di lorong hanyir kehidupanmu
Kau hirup sari madu bunga beracun
Mewarnai dunia misteri mimpimu

Kau calari setangkai hati ibunda
Yang meniti di bilahan hari-hari
Kau hitamkan wajah ayahanda
Yang mengharapkan sinar kehidupan

Apalah yang hendak diharapkan lagi
Semua sudah jadi takpasti
Bangkitlah segera dari mimpi ngeri
Pulihkan kembali sebuah harga diri

Sinar hidupmu tiada nyalaan api
Berlabuhlah di muara ini
Pasrahkanlah hidupmu ke lorong ilahi
Di sana menanti syurga yang abadi
Di sana menanti syurga yang hakiki

Tiada ulasan: