"Wahai Tuhanku, jadikanlah daku orang yang mendirikan solat dan demikian juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku" [Ibrahim : 40]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata "kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [al-Ankabut :2]



Sahabatku

Sabtu, 25 Julai 2009

jangan terpedaya dgn kemanisan

Assalamualaikum w.b.t

Selawat dan salam penuh kecintaan dan kerinduan buat kekasih kita Muhammad Rassullullah.

Dah lama tak mencoretkan sesuatu di sini, walhal ada 1001 perkara yang bermain di fikiran. Tapi aku memilih utk menyelesaikannya dalam strategi "mempertimbangkan secara rasional".huhu...Adik-adik 1 rumah asyik tertanya-tanya je (melalui ekspresi muka mereka)hehe. Yelah, selama ni...sebelum-sebelum ni...aku ceria je, buat lawak.....berceloteh.....Ni tiba-tiba membisu....dengan 1000 bahasa hati.

Maaflah ye wahai adik-adikku..hehe. Bukan tak sudi berkongsi cerita. Tapi setelah di renung dalam-dalam....adik-adik berkemungkinan besar akan blur bila akak ceritakan kekusutan akak ni. Buat masa ni rakan berkongsi masalah yang paling memahami adalah bondaku. (^_^) Kerana dia sabar mendengar, dan sedaya mungkin memahami bait-bait permasalahan anak-anaknya.(^_^). Semoga 1 masa nanti aku pun mampu belajar resepi kesabarannya itu.

Apa yang dapat aku simpulkan tentang apa yang bersarang di benak fikiran aku sekarang ialah jangan mudah membuat keputusan. Sebelum sempat menganalisis peratusan baik dan buruknya. Jangan asyik TERPEDAYA dengan kemanisan. Kerana dalam manis itu ada juga yang memudaratkan diri kita. Jangan sampai tiba pula 1 tahap yang tak mengizinkan kita untuk merasa kemanisan sehingga terpaksa terus-terusan menelan kepahitan di kemudian hari nanti.

Mengadulah pada pemilik alam ini. Sesungguhnya akan ada lakaran senyuman buat golongan yang bersabar... Betul tak? (^_^)

Ya Rabbi, kasihanilah diri ini....suburkanlah CintaMU di segenap nadiku. Bimbinglah hati yang sentiasa berbolak balik ini Ya Rabb. Aku yakin dengan kehebatan Cintamu yang MAHA HEBAT.

Wallahualam

Tiada ulasan: